Issuemanagement, een stappenplan

Een groot deel van mijn werk is het (helpen) managen van vaak complexe issues. Issues die grote impact kunnen hebben op het succes en de reputatie van organisaties en hun leiders. Goed issuemanagement is goud waard.

Samen met oud-collega Ferdinand Helmann schreef ik een boek over issuemanagement. De eerste druk van het boek kwam uit in 2008. Ruim 10 jaar later wordt het boek nog steeds verkocht.

Het boek geeft professionals concrete handvatten en praktische inzichten voor het succesvol managen van issues en reputatierisico’s.

Uitgever: Boom Uitgevers Amsterdam (3e druk 2014)
Klik 
hier voor meer informatie over het boek. 
Klik 
hier om het boek te bestellen.

Over het boek

“Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving.

Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces? Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen?

Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. ‘Issuemanagement – Een stappenplan’ geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.

De derde druk (2014) is geheel geactualiseerd.

Het boek is bestemd voor hbo-docenten en -studenten economie, marketing, (marketing)communicatie, pr & voorlichting. Tevens is deze uitgave geschikt voor professionals binnen deze sectoren.”

(Bron: www.managementboek.nl)

Indien u meer informatie wilt over issuemanagement of als u wordt geconfronteerd met een concreet issue, neem dan vooral contact op met Frank Körver.